NOVEMBREproductions
Vanina Vignal
6 bvd Henri IV - 75004 Paris - France
novembreproductions@live.fr
vvignal@free.fr
www.stellalefilm.com
www.apreslesilence-lefilm.com
STELLA (“Prix du Patrimoine” at the Cinéma du Réel - 2007) oli Vanina Vignal’ debüütfilm. NOVEMBREproductions - http://www.stellalefilm.com
Sa võid määrata piiri, kuid mitte jõge!
Kolkata Presidency College’i lõpetamise järel liitus Sourav Sarangi India Filmi- ja Televisiooni instituudiga Pune’is, spetsialiseerudes montaažile.
Tema debüütfilmi “TUSUKATHA” tunnustati juhtivatel rahvusvahelistel filmifestivalidel. Sellest alates on ta filme monteerinud, kirjutanud ja produtseerinud nii mängu- kui dokumentaalfilmi žanris. Lisaks on Sarangi hea väljendusoskusega õpetajana populaarne filmikoolide üliõpilaskonna seas.
Praegu osaleb ta iseseisva produtsendi ja režissöörina rahvusvahelistes projektides. Tema hiljutine auhinnatud töö on dokfilm “BILAL”. Film vaatleb kolmeaastase lapse üleskasvamist Kolkatas pimedate vanematega. See film on osalenud rohkem kui viiekümnel rahvusvahelisel festivalil ning võitnud 17 peaauhinda.
Sarangi osales peamonteerijana Indo-Itaalia ühisprojektis Roomas ja Napolis. Lisaks on ta töötanud India eratelevisioonis programmijuhina. Tema osalusel on loodud arvukalt filme nii meelelahutusest kui ka sotsiaalsetel teemadel, mida peetakse kohalikus teletööstuses tänini olulisteks.
Charlotte Grégoire sündis 1975. aasta jaanuaris Belgias. Ta õppis muusikat, tantsu, sotsiaalantropoloogiat, visuaalset antropoloogiat ja dokumentaalfilmi eriala. Ta omandas kraadi antropoloogia erialal ULB-s, Brüsselis ning magistrikraadi visuaalses antropoloogias Manchesteri Ülikoolis, Suurbritannias. Nüüdseks on ta filmitegijana töötanud mitmed aastad Odyssee Productionsi (Brüssel) juures. Lisaks on ta olnud administraator ateljees Jeunes Cinéastes (2003–2007).
Filmograafia
Charges communes (2011) – Dokumentaal, koostöös An Schiltziga, Eklektik production-Samsa Films, 80'
Méandres, dokumentaal (2010) – AJC, 35'Kitchen à New York, les coulisses de la cuisine transportable (2009) – Pour Kitchen, la cuisine transportable, 10’
Novembre dans mon quartier (2008) – Instants documentaires : installation vidéo pour Artkunst, Molenbeek St-Jean, 4x8’
Kitchen (2007) – Pour Kitchen, la cuisine transportable, 6’
STAM, nous restons là (2007) – Dokumentaal, koostöös An Schiltziga, Samsa films, 54’, primé à l’Astra film Sibiu, Rumeenia
4 vidéos à partir de l’œuvre de l’artiste/éditeur Thorsten Baensch (2004)
Autonomies et Dépendances (2002), 15'
Chicken2002 – Vidéo-performance pour Kitchen, la cuisine transportable, 10’
André et Nandi (2001) – Dokumentaal, Granada center, 25’
2009 Koikili y Xemo (HDV, 10,30 min. Dokumentaal)
2009 Derby (HDV, 6,30 min. Dokumentaal)
2009 Carrocerías Olatzene (HDV, 8 min. Dokumentaal)
2009 Beinberri (HDV, 6,30 min. Dokumentaal)
2009 Epele (HDV, 6,30 min. Dokumentaal)
2009 El mar (HDV, 13,30 min. Dokumentaal)
2009 Studio Vol. 20-30 (HDV, varieeruv pikkus. Eksperimentaalfilm)
2009-10 Las afueras/Outdoors (HDV, 56 min. Dokumentaal)
2010 Piedra negra (HDV, 16,30 min. Dokumentaal)
2010 Valley of the Whales (HDV, 8 min. Dokumentaal-installatsioon)
2011 Coptos (HDV, 16 min. Dokumentaal)
2011 Masr (HDV, 35 min. Dokumentaal-installatsioon)
Dzukija Härg, 57 min, dokumentaal, 2012 Leedu
Failed scenario, 8:26 min, mängufilm, 2010 Leedu
“Solo per amore”. 2011. Claudia Palazzi. Rai 2
“Tamarreide”. 2011. Claudia Palazzi. Italia 1
“Bafut”. 2012. Clio Sozzani. Association for Cardiopathic Children
“Milan in the Belle Epoque 3D” 2012. Clio Sozzani. Milan by Heart
Slow Food web documentary.2012. Palazzi and Sozzani
Itaalia RAI 1 telekanali projekti „Central Express“ jaoks on režissöörid Monica Lăzurean-Gorgan ja Andrei Gorgan teinud koos viis lühidokumentaali.
Režissöör ja produtsent Monica Lăzurean-Gorgan tegi 2008. aastal 2 täispikka dokumentaalfilmi rasedusest ja sünnitusest. Tal on bakalaureusekraad filmirežii alal. Hetkel töötab ta kahe loomingulise dokumentaalfilmiga ja kahe täispika filmiga, mille režissööriks on Adrian Sitaru.
Režissöör ja monteerija Andrei Gorgan lõpetas Bukaresti Riikliku Teatri ja Filmi Ülikooli multimeedia erialal (montaaž, heli- ja graafiline kujundus). Ta on dokumentaalfilmi “Jean Yves” režissöör ning dokumentaalfilmide “The Way Home – Romanian Labor Force in Europe”, “Subzero – Lapland, wilderness and purity” ja Rumeenia televisiooni ühe populaarsema telesaate, reisisaate „Bazar“, peaoperaator ja monteerija.
Rue de Mulhouse, 36
B-4020 Liège
tel +32 4 340 10 40
ventes-cbawip-sales@skynet.be
www.wip.be
www.ventes-cbawip-sales.be
Filmograafia:
ALTRA EUROPA (Teine Euroopa, 2011, HDCAM, AZUL, 75min), levitaja: Paabel TV
Inimõiguste preemia Al Jazeera filmifestivalilt
Parima dokumentaalfilmi preemia: This Human World rahvusvaheline filmifestival - RAI rahvusvaheline filmifestival, Salina dokumentaalfilmifestival - Piemonte Film
Film dokumenteerib Teise maailmasõja ajal ja pärast selle lõppemist naiste suhtes toime pandud inimõiguste rikkumisi. Stalini repressioonide all kannatanud Eesti naiste lugude kaudu kaardistab film ajaloo valgeid laike ja kujuneb samas Euroopa ajaloo ja mälu teejuhise üheks osaks. Haruldaseks teeb filmi see, et naised, kes räägivad on vanad, nad on lahkujad, nagu nad ise end nimetavad. Nad ei ole kunagi oma väga raskeid mälestusi, näiteks ülekuulamisprotseduuril toimunut, avalikkusega jaganud. Kuid see, mida naised ei julge mäletada, võib surra koos nendega. Film on pühendatud autori emale ja kõigile emadele ja naistele, kes kannatasid või hukkusid nõukogude terrori läbi. Autor intervjueerib repressiooni läbi teinud vanu naisi, otsides vastust oma ema vangilaagriloole.
RAO HEIDMETSA FILMISTUUDIO OÜ
Müürivahe 31-16
10140 Tallinn
raoheidmets@hotmail.com
Animeeritud
dokumentaalfilmi “Elulood” aluseks on killukesed reaalsete inimeste reaalsetest
eludest. Ajaliselt hõlmab film perioodi Vabadussõjast pea tänase päevani, ehkki
peamiselt keskendub see rasketele Teise maailmasõja aegsetele ja järgsetele
aastatele, kui toimusid eestlaste seisukohast kõige traagilisemad sündmused:
okupatsioon ja küüditamine.
Näiline
ebakõla väga värvilise, isegi kerglase ja lapsikuna mõjuva väljanägemise ja
raske, tihtipeale masendava sisu vahel on taotluslik. Just sel viisil on kergem
taluda killukesteks hakitud traagilisi elusaatusi.
Autobiograafiline retrospektiiv aastast 1949 – eestlaste massiküüditamisest. Autor tugineb põhiliselt isiklikule eluteele ja kogemustele, emotsioonidele ja mälestuspiltidele. Tänastele arusaamadele toetudes püüab ta luua tuhandete traagilise saatusega Eestist Siberisse küüditatute koondportreed.
Minevikusündmused
kipuvad ununema, kuid 1941. aasta juuniküüditamine jääb Venemaa ühe kõige
jõhkrama kuriteona Eesti rahva mällu igavesti.
Film
räägib nendest, kes Siberis ellu jäid ja lõpuks ikkagi koju tagasi jõudsid.
Filmi autor Andres Sööt on üks neist kes koju jõudis.
Jurga Gluskinienė
jurga@monoklis.lt
Dokumentaal-animatsioon põhineb filmitegija vanavanemate elulool, kes küüditati 1948. aastal Siberisse. Sellest karmist perioodist Leedu ajaloos räägitakse filmis isiklikust vaatenurgast, muinasjutu žanris. Jutustajaks on väike tüdruk, kes näeb neid sündmusi lapse vaatenurgast. Filmi visuaali moodustavad säilinud perekonnafotod, arhiivimaterjalid ja animatsioonilõigud.
“Mälestused tuhast” kujutab endast nelja natsiõuduse käest
pääsenud Andaluusia mehe südantlõhestavaid tunnistusi, kes esindavad tuhandete
hävituslaagrites tapetud Hispaania vabariiklaste hääli. Nende ideaalidest
kantud meeste lugu voolab läbi 20. sajandi tohutute draamade: viletsus, fašism,
sõda, küüditamine, genotsiid, sundasumine.
Käesolev dokumentaalfilm näitab ühtlasi ka mündi
teist külge – nende sugulasi, eriti naisi, kes jäid Franco juhitud
Hispaaniasse, uskudes, et nende mehed jäid kadunuks juba Hispaania kodusõjas. On
hämmastav, et isegi tänapäeval leidub inimesi, kes avastavad, et nende isa, onu
või vanaisa elupäevad lõppesid vangistuses niivõrd õudsetes Euroopa paikades,
nagu Mauthausen, Gusen, Buchenwald, Dachau, Neuengamme ...
Auschwitzi juutidest ja ka mittejuutidest vangid nummerdati tätoveeringutega, mida tehti algul rinnale ja seejärel vasakule käele. Auschwitzis ja selle harulaagrites tätoveeriti hinnanguliselt 400 000 vangi; vaid mõned tuhanded pääsenud on tänini elus. Film “Nummerdatud” on plahvatuslik, ülimalt visuaalne ja emotsionaalselt kinemaatiline rännak, mida saadavad pääsenute tunnistused ja portreed. Film dokumenteerib numbrite tätoveerimise sünget aega ja paika ning samuti tähendust, mille need omandasid sõjale järgnenud aastatel. Filmi peategelaseks ongi number ise, arenedes ja muutudes korraga nii isiklikuks kui kollektiivseks sümboliks 1940. aastast tänapäevani. Need armid, mis on paradoksaalsel kombel korraga ühtsed ja anonüümsed, avalduvad erilaadsete, valgustavate ja elust pulbitsevatena.
Filmi "Album" peamiseks ideeks on peategelase katse taastada normaalset sõjajärgset elu, otsides endise Jugoslaavia territooriumil sõja ajal kaduma läinud perekonnafotosid. Selles poeetilises film-essees, millest osa on üles võetud Super 8 kaameraga, proovib kirjanik Miroslav Kirin rekonstrueerida perekonnaalbumit sõjas hävinud fotodest, kui tema perekond oli sunnitud lahkuma oma kodust okupeeritud Petrinjas. Pärast sõda leiab ta ebatavalise "hüvitise": koju naasnuna leiab ta oma perefotode asemel ilmutamata negatiivi, mille on sinna jätnud tundmatu serbia pere, kes elas tema majas okupatsiooni perioodil. Irooniliselt ja emotsionaalselt saavad need fotod osaks tema perekonnaalbumist.
“540 nanomeetrit” on eksperimentaalne dokumentaalfilm, mis sai alguse autori isiklikust huvist inimese vajaduse üle asju avastada ja leida oma uudishimule väljendusviis. Filmiprojekt toimus dokumentaalmeedia kahe semestri pikkuse õppe jooksul ning see on omamoodi avastamine dokumentaalfilmi kujul, uuritakse põhjalikult mittelineaarse narratiivi, abstraktsete eneseväljendusviiside ja isikliku lähenemise võimalusi ja piiranguid dokumentaalfilmis.
Piibe Kolka lõpetas 2009. aastal kultuuriantropoloogia õpingud Tallinna Ülikoolis. Õpingute kõrvalt töötas ta Eesti Rahvusringhäälingu lavastuslike saadete toimetuses. Pärast õpingute lõppu asus ta Fulbrighti stipendiumiga dokumentaalfilmiõpingutele New Yorgi New Schoolis, mille lõpetas 2012. aasta juunis esimese lühidokumentaaliga “540 nanomeetrit”. Hetkel töötab ta vabakutselisena dokumentaalproduktsioonifirmades ja soovib lõpetada magistriõpinguid antropoloogia erialal Tallinna Ülikoolis.
Tänapäeval reisivad noored palju ning on raske hoida kuulikindlat sõprust. Eesti tüdruk ja itaalia poiss kohtuvad Lissabonis. See ei ole tüüpiline armastuslugu. Nad mõlemad on elu ühes peatuspunktis – kaasaja noorukid välisriigis, täis spontaansust ja millegi imelise otsinguil. Inimesed tulevad ja lähevad, jagatud õnn on kõigest ühepäevaliblika lend, mis kestab lühikest aega. See film uurib neid lühikesi, kuid võrratuid momente, kui kahe inimese teed ristuvad ja nad teavad, et see ei jää kestma.
Kaisa Sammelselg on sündinud 1984. aastal Tartus. Ta on lõpetanud Tartu Ülikoolis etnoloogia magistrantuuri. 2012. aasta sügisest õpib Tallinna Ülikooli Balti Filmi- ja Meediakooli magistrantuuris dokumentaalfilmi. “Ühepäevaliblikalend” on tema esimene lühifilm, mille ta tegi enne dokumentaalfilmi õpinguid.
Dokumentaalfilm „Wariazone“ uurib transsooliste mõistet
Indoneesias. Wariad, keda kohalikus kontekstis iseloomustatakse sageli kui
kombinatsiooni maskuliinsusest ja feminiinsusest, kui kolmandat sugu, või kui
naise hinge, mis on sündinud mehe kehas, viitavad paljudele postkoloniaalajastu
seisundiga seotud probleemidele.
http://wariazone.com/
Terje Toomistu (1985) on antropoloog, kelle peamisteks huvideks on erinevad kultuuridevahelised protsessid, kultuuriliselt piiritletud tähendused ja sotsiaalsed reaalsused, sugude konstruktsioon.
Kiwa (ka KIWA, ki´wa, Kiwanoid) on mitmekülgne meta-artist. Tema kunst toetub tautoloogilisele manipulatsioonile, keele- ja identiteedimängudele, skisoanalüüsile ja ekstreemse valge kuubi spetsiifilistele situatsioonidele, esitades elementaarküsimusi semiosfääri rajatud tähenduse hierarhiatest.
Halvast poliitikast, korruptsioonist, vaesusest ja raiest vaevatud riigis loob kangelaslik tegelaskuju Alin omaenda riigi. Sünnib “riik riigis”, mille valitsejaks on terve mõistus ja juhtideks vabatahtlikud ning mis kasutab haridust, kultuuri ja kaasamist, et teha maailmast parem paik. See dokumentaalfilm on omaette “kultuuriline vabatahtlik tegevus”, mis jälgib peaaegu aasta jooksul Tasuleasa Social’i vabatahtlikke nende püüdlustes muuta inimeste mõtteviisi ja ... tulevikku.
Libeeria on lõputult vaevelnud kodusõdade käes, mille tagajärjed tabavad kõige rängemalt süütuid naisi ja lapsi. Noor ema Velegai tahab õppida lugema ja kirjutama, et oma 7-aastase tütrega sammu pidada ning panna alus helgemale ja iseseisvamale tulevikule.